Μεγάλες ανατροπές στα πακέτα ασφάλισης αυτοκινήτου, ψάχνουν να βρουν πως θα το κάνουν και να ξελασπώσουν τις εξαγγελίες Μητσοτάκη για την υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικά φαινόμενα
Η σφήνα Μητσοτάκη για την υποχρέωση των οδηγών να ασφαλίζουν τα οχήματα τους από το 2025 για φυσικές καταστροφές, ξύνει τις πληγές της κυβέρνησης με τον μηχανισμό για τα ανασφάλιστα οχήματα, αλλά βάζει και νέφτι στις ασφαλιστικές οι οποίες, αν συμφωνήσουν τελικά για να εφαρμοστεί το μέτρο θα πρέπει να τιμολογήσουν νέα πακέτα κάλυψης ζημιών αυτοκινήτου.
Αναπόφευκτες για τους οδηγούς των αυτοκίνητων θα είναι οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα.
Η κυβέρνηση ένα μήνα μετά τις εξαγγελίες για ριζικές μεταρρυθμίσεις στον τομέα της ασφάλισης φέρεται να περιμένει να ανάψουν το πράσινο φως οι ασφαλιστικές αφού συμφωνήσουν πάνω στο μέτρο για να βάλει μπρος τις μεταρρυθμίσεις.
Πηγές του ΒΝ από την ασφαλιστική αγορά αναφέρουν ότι οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου με την ενσωμάτωση των φυσικών φαινομένων στα πακέτα υποχρεωτικής ασφάλισης θα κυμανθούν 10-20%, ενδεχομένως και παραπάνω και αυτό ανάλογα με το τύπου του αυτοκινήτου και τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής.
Αν μία περιοχή κρίνεται ως περιοχή υψηλού κινδύνου για πλημμύρα τότε το ασφάλιστρο μπορεί να είναι υψηλότερο σε σχέση με τις περιοχές χαμηλού κινδύνου.
Νέες τιμολογήσεις πακέτων κάλυψης
Ωστόσο, αναφέρουν ότι οι ασφαλιστικές θα πρέπει πρώτα να έρθουν και να συμφωνήσουν με αυτά που θα προτείνει η ΕΑΕΕ σε ό,τι αφορά τον τρόπο κάλυψης των φαινομένων και ως προς το πώς θα τιμολογηθεί ο νέο κίνδυνος υπό την έννοια ότι τα πακέτα κάλυψης σήμερα διαχωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: στα πακέτα που ασφαλίζουν πυρκαγιά και κλοπή και στα πακέτα κάλυψης που ασφαλίζουν πλημμύρα, χαλάζι, σεισμό.
Προσθέτουν δε, πως αν η πλημμύρα, ο σεισμός, η πυρκαγιά ενσωματωθούν σε ένα βασικό πρόγραμμα, η πυρκαγιά τότε θα πρέπει να καλύπτει μόνο την πυρκαγιά από το δάσος, όχι πυρκαγιά από μηχανικές για παράδειγμα εκρήξεις. Οπότε και σε αυτή την περίπτωση θα υπάρχει πυρκαγιά από δάσος και πυρκαγιά από άλλα φαινόμενα.
Οι κίνδυνοι για αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων
Οι ίδιες πηγές, τέλος αναφέρουν ότι έχουν περάσει 10 τουλάχιστον χρόνια από τις πρώτες εξαγγελίες για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, και αυτά ακόμα κυκλοφορούν ελεύθερα, επιρρίπτοντας ευθύνες και στην σημερινή κυβέρνηση η οποία εξαγγέλλει μέτρα χωρίς να τα εφαρμόζει, ενώ προσθέτουν ότι το μέτρο της υποχρεωτικότητας μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων λόγω του μειωμένου εισοδήματος των ελλήνων πολιτών.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αυτοκινήτου περιορίζεται στις αστικές ευθύνες, σωματικές και υλικές ζημιές.
Πηγή: Έλενα Ερμείδου στο bankingnews.gr